IBM Lotus Symphony internet marketing
woensdag, 14 januari 2009 door Martin Schaefer
In de strijd om Microsoft's inkomsten uit werkplekken omlaag te krijgen heeft IBM de gratis Lotus Symphony suite gelanceerd voor de Mac en Windows.
IBM moet echter nog wat aandacht besteden aan internet marketing. Zo geeft de URL www.ibm.com/symphony een melding "Our apologies... The page you requested cannot be displayed".
De URL www.lotus.com/symphony komt gewoon uit op de Lotus site. Een gemiste kans. Zeker als je ziet dat de pers het woord 'Symphony' echt wel oppakt met ruim 61 artikelen in de afgelopen week.
De juiste url is overigens http://symphony.lotus.com. Niet slecht, maar het kan beter.
Waarom is dit zo belangrijk?
Een product redirect is belangrijk bij omvangrijke sites en daar valt de IBM site onder. De meeste geinteresseerden hebben geen zin om een site te gaan doorzoeken, de regel is na 3 kliks moet je de juiste informatie gevonden hebben. Daarom komt het steeds meer voor dat bezoekers www.sitenaam.com/product intypen om zo direct bij de juiste productpagina te komen.
Microsoft redirect de urls www.microsoft.com/outlook, /office, /excel etc. wel naar de betreffende productpagina's.