Lotus. Zonder poeha

Nederlandstalig weblog over IBM Lotus Notes en Domino.

De laatste weblog entries

Nog een zoon
4565 dagen geleden

Zoek de verschillen
4746 dagen geleden

We've got him
4772 dagen geleden

Customer Panel. Zo kan het ook gaan.
4773 dagen geleden

Get Social, Do Squash!
4774 dagen geleden

Nieuw Nederlands Lotus weblog
4774 dagen geleden

Twitter

Geweldige song: Vader – Impure t.co/hEZpPefn
4346 dagen geleden

@alexdepalex wtf doe je bij de mac als je ook een overheerlijke festival burger met gebakken uitjes kan eten?
4391 dagen geleden

@thimo (...) en?
4406 dagen geleden

@alexdepalex ja ik heb er een gewonnen man!
4408 dagen geleden

@alexdepalex en, is het goedgekomen? t.co/zVE8CqT7
4408 dagen geleden

Volg mij op twitter:
twitter.com/zonderpoeha

Elders

Extend IBM Connections with XPages in less than 100 Seconds
3942 dagen geleden via OpenNTF Blog

OpenNTF Domino API Webinar Sample snippets
3942 dagen geleden via XSnippets

Patterns in achieving social business success
3942 dagen geleden via IdoNotes (and sleep)

Social Connections V ��� or the story of a STRESSful city
3942 dagen geleden via (Social) Business as usual...

The Era of Cognitive Computing
3942 dagen geleden via Irving Wladawsky-Berger

Search engine optimization (SEO)
3942 dagen geleden via Lotushints

Directory Change Analyzer
3942 dagen geleden via OpenNTF Blog

New Video Series: Extend and access IBM Connections and less than 100 Seconds
3943 dagen geleden via OpenNTF Blog

MAMIL gone mad
3943 dagen geleden via wissel.net

First Notes app to .NET MVC
3943 dagen geleden via BleedYellow Blogs

Simple XPage to test mail routing
3943 dagen geleden via XSnippets

British Grand Prix: Lewis Hamilton's chances at Silverstone disappear after ... - Metro
3943 dagen geleden via ibm lotus - Google News

Ruim een half jaar groen ondernemer

dinsdag, 7 juli 2009 door Martin Schaefer

Alweer ruim een half jaar mag ik mijzelf een groene ondernemer noemen. Dit is echter niet geboren uit een bepaald ideaal maar meer uit kostenoverwegingen en toeval. Sinds 31 december rijd ik geen auto meer, dat komt niet omdat ik in een bezeten bui mijn rijbewijs ben kwijtgeraakt. Nee, mijn laatste leaseauto moest ik op 31 december inleveren. Na een maandje proefdraaien zonder auto kwam ik er achter dat ik eigenlijk helemaal geen auto nodig heb.

Er zijn tenslotte ook genoeg alternatieven, combinaties zoals trein-lopen, trein-taxi, trein-bus, trein-OV fiets, trein-Greenwheels noem ze maar op. Ja, er zijn zelfs opdrachtgevers die mij ophalen van het station. Verder woon ik in het centrum, dus naar de winkels ga ik lopend. En ja, ik kan best die 7 kilometer naar Veldhoven -waar mijn squash baan ligt- fietsen. En heb ik soms echt even een auto nodig, dan huur ik er gewoon een, "as easy as". Vliegen? Pak de trein naar Schiphol en ontduik de parkeerkosten. Vlieg je met KLM? Dan betaalt KLM je treinkaartje.

Ik kies dus voornamelijk voor de trein en eigenlijk bevalt dat uitstekend. De voordelen wegen vooralsnog ruim op tegen de nadelen: je boet in op je privacy, soms luidruchtige groepjes vrouwen die richting huishoudbeurs gaan, niet 100% betrouwbaar. Alhoewel dat laatste slechts sporadisch het geval is, de trein blijkt behoorlijk betrouwbaar. En soms mis je een aansluiting, maar da's gewoon een spontane file zullen we maar denken want een half uur later ben je gewoon weer onderweg.

Dit artikel is geschreven in de Intercity van Eindhoven naar Utrecht die keurig op tijd is vertrokken. Volgend station is Utrecht. Een fijne dag nog!